Jag tror jag gillar begreppet "Lycka till"

I vår familj gör vi inte som alla andra. Jag har hört att det finns familjer som traditionellt firar sin mors födelsedag PÅ födelsedagen. Jag och bror har nu som tradition att helt missa födelsedagen och sedan komma på nån härlig rövarhistoria om varför vi missade födelsedagen och sedan ändå helt misslyckas kapitalt med att komma på en bra present/upplevelse.

I år hade vi snappat upp att det var morsdag och kände då att vi hade lite chans att revanschera oss, tyvärr var jag och Ida (hjärnorna) bortresta. Vi skulle dock komma hem på morsdagen och överlät därför ansvaret till bror att ordna en blomma med morsdagskort och lite fika.

När mor öppnade blomman och läste kortet blev hon glad men lite konfunderad, på kortet stod det "Lycka till" ... tydligen hade alla morsdagskort tagit slut och bror ville inte köpa ett "Grattis till körkortet"-kort. Kanske startade han en ny tradition, vem vet.

Idag sa jag lycka till till städerskan i trapphuset, hon blev glad. Numera ska jag önska alla lycka till oavsett situation.



Lycka till alla läsare!


Kommentarer
Postat av: Vingeling

Är du säker på att städdamen blev glad och inte sympatiskrattade för att hon tänkte att du måste vara en dåre?



På tal om dåre iförrgår krockade jag med en bil!

2009-09-11 @ 14:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback