Ett citat som frestar fantasin

Uppvaknandet i sig är ett gott tecken på att en operationen lyckades. Har ett halvt minne av att jag kanske direkt efter uppvaknandet fick besök av överläkaren på avdelningen som "debriefade" mig om hur operationen hade gått ... men jag låg som en hjälplös människospillra och hade fullt upp med att greppa väldigt basala saker såsom "Vem är jag?" "Var är jag?", "Vad har hänt?" och hade lite putslustiga problem med att andas på ett sätt som inte lät som en gris, andas in genom näsan och/eller munnen och andas ut genom näsan och/eller munnen var en jävligt klurig uppgift visade det sig.

Dagen efter iaf kom slaktaren förbi (kirurgen) och jag bad honom berätta hur det såg ut där nere.

Kirurgen: Det såg förskräckligt ut, blindtarmen var mos och buken fylld med var. Omkringliggande tarmar var stela och irriterade.



Jag som trodde jag hade gaser ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback