Idioter vandrar på denna jord

Vad i hela friden är det för fel på vissa människor? Var på en trevlig personaljulfest och humöret var på topp. Lämnar dansgolvet för att ta en nypa luft och känner nästan omedelbart en mycket otrevlig och distinkt smärta i smalbenet. Tror för en sekund att jag i fyllan och villan har sparkat in i en stol men inser att höger byxben är förhållandevis väldigt kladdigt för att ha råkat komma åt en stol. Kollar ner på golvet och ser en krossad apelsin. Är fortfarande lite för trögtänkt för att koppla vad som har hänt och går vidare med mitt sällskap. Sätter mig ner och lägger ihop ett och ett, distikt smärta i smalbenet, extremt kladdiga byxor med fruktkött på hela nedre byxbenet och en totalt krossad apelsin på golvet bredvid. Någon idiot har alltså med kraft kastat en jävla apelsin på mig. Ser fyra killar (obekanta) på lagomt avstånd och i lämpligt kastriktning, går fram och undrar så smått om någon av dem haft nöjet att kasta en apelsin. Dödsdömt att ens försöka reda ut en sådan incident inser jag redan på förhand men jag hoppades innerligt att någon ville ta åt sig äran ...  Får givetvis inte annat än fyra oskyldigt glada leenden och vittnesmål lika trovärdiga som Christine "Tyskan" Schürrers. Jag känner mig kränkt (eller nått, jävligt förbannad och irriterad över att någon kan vara så idiotisk). Tappar sugen på fest och avslutar kvällen direkt.

På väg mot taxin träffar jag två kollegor, varav en varit förhållandevis extremt berusad hela kvällen. Tror att han håller på och fylleyrar men när jag verkligen lyssnar på honom så berättar han nått som får mig att ramla baklänges. Han berättar att när han var ute och rökte tidigare under kvällen så träffade han på ett gäng med fyra killar (obekanta) som han stod och snackade med. Han hör ett suspekt ljud och vänder sig om och ser att en av dem som står bakom honom rätt och slätt pissar (??!!) på hans byxor. Jag tappade både talförmågan och skrivförmågan samtidigt som tron på mänskligheten försvann.

God natt! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback