Hoppas inte visdomen slank iväg nu

Ajaj ...

Imorse var det till att besöka tandkirurgen på sjukhuset för att få bukt med en snedseglande visdomstand. Enligt förhandsinformationen som bifogades hälsodeklarationen (som jag för övrigt glömde ta med mig)  stod att läsa att ett sådant ingrepp vanligtvis resulterade i en nätt kostnad på 5 000 skattade kronor. Lyckligtvis eller ganska välplanerat har jag istället för en svåltjock plånbok en särdeles förträfflig tandvårdsförsäkring som hoppar in och täcker upp kostnaden, soooo looooong suuuuuuuuuuuckersssss!!! *Pekar virtuellt finger åt tandkirurgen*

Hade onda aningar att dagens ingrepp skulle vara precis lika otäck som förra gången och stålsatte mig när jag irrade runt i sjukhusets korridorer. Slank förbi Apoteket som ännu inte öppnat för dagen, visste att jag om en timme eller så dreglandes med botoxstora läppar skulle behöva kliva in där och beställa värktabletter och etc till apotekerskans härliga nöje ...

Jo men förra gången för er som inte fått det berättat var det en klen liten tjej tog sin "tand-oskuld" på just lilla mig. Slet i tänder och tandkött och drog i mungipor så blodet sprutade och resulterade i en brutalt öm käke de nästkommande veckorna. Laglig våldtäkt. Men jag är inte bitter ...

Och så lite tandläkarhumor modell TORR från förmiddagen.

KungLigg liggandes i stolen: Det är inte första gången va?
Tandkirurg provkör nått instrumet som sjuksköterskan lustigt
och oroväckande kallade för mojäng:
Nä en eller två har jag nog gjort tidigare.
KungLigg: Ok ...
Sjuksköterska: Hahahaha bröööööl!
Tandkirurg: Nä det har nog blivit ett par ... säkert över tusen stycken

-----!!!Varning för skämt!!!!------

Tandkirurg: Men nån gång ska ju vara den första att lyckas!?!?!!?!?

------!!!!Slut skämt!!!!! -------

KungLigg: Tusende gången gillt nu va?!

Vi kan nu snabbspola fram till att tandkirurgen ropar efter vaselin (!!!), då undrade man för ett slag om han lydde under devisen "Allt går med vilja, våld och vaselin" men det var bara mungipan som blivit lite nött under ingreppet. Allt gick supersmidigt och jag halkar sedan hemmåt lägenheten efter 20-30 minuter.

Kliver in i badrummet och bejakar mig själv i spegeln, och förutom mungipan och en delvis otäckt överproduktion av saliv så var jag nöjd över att ha överlevt ingreppet och att såret hade slutat blöda. Varpå jag fyller ett glas med vatten och ska skölja runt lite. Glömmer för en stund bort att jag har i princip ingen känsel i tungan och råkar skölja ner en klunk med vatten rakt ner i luftstrupen. Kraxar i 10 minuter och givetvis börjar såret tokblöda. Synd om mig! : )

Adjökens!


Kommentarer
Postat av: L

ojsan.....oopsi daisy,,,,krya på sig....

Postat av: Vingeling

Gud, vad jag skrattade åt den här historien!! Tusende gången gillt :) vad får du allt ifråg? :D

2009-05-08 @ 12:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback