Converse - You try, you buy!!!!!

I egenskap av att jobba inom ett "serviceyrke" är det ofrånkomligt att man själv tar tillfället i akt och bedömer företag och människorna bakom i olika "service-situationer". Från att ha haft ComBort (Comhem) som ett personligt hatobjekt de senaste åren tror jag mig ha funnit ett ännu sämre företag.

Vi skulle givetvis köpa ett eller flera par Converse-skor när vi ändå var i Bangkok och visa av erfarenheten från förra årets resa visste vi att MBK har en liten Converse-butik knappt större än fyra mindre bajamajor som dansar kring en midsommarstång. Om vi nu bortser från alla möjliga yttre faktorer som arbetsmiljö och alla inre faktorer såsom PMS eller för lite *Cencur* så inträffar följande.

Vi kliver in i butiken (eller vi hann nog inte ens in) vi ramlade förbi och gjorde en rörelse som kunde uppfattas som att vi var intresserad av att kliva på och scanna av utbudet. Möts av en ljudlös suck från en gestalt, den av dem som då inte var fullt upptagen med att sörja omkring med ett paket nudlar. Vi verbalt förklarar att vi är intresserad av att köpa skor. Tystnad från personalen. Ingen tillstymmelse till att vilja få något sålt. Vi tittar igenom utbudet och ser två par lämpliga modeller, tyvärr saknades storlek på ena av dem. Jag ber då att få prova den andra för att vara säker på att Thai-storleken passar min fot ... insåg inte då vad jag bad om ... att få prova en sko i en skoaffär (!!!!) ...

Den där som stod bland alla skokartonger och skyfflade in lunchen, tittar helt plötsligt upp med nått elakt i ögonen. Nyper av nudlarna som hänger ut ur käften och på nått sätt skriker vääääääääääääsande åt mig "Yooooooouuu TRYYY!!!!!! YOU BUUUUUUUUUUUUUUUUUUYY!!!!!!?!?!

Undrar om det är deras slogan i Thailand och resten av världen.  - YOU TRY - YOU BUY -. Klatschigt, rappt, totalt hjärndött och fantastiskt otrevligt. Men en minne för livet har sitt pris, vi förlåter er Converse MBK! : )



Kommentarer
Postat av: Tom

Lustigt när du säger det... Köpte skor på MBK jag också, för nåt år sen... Och möttes av "stoppar-du-ner-dina-stinkande-fötter-i-de-där-skorna-så-har-du-tammefan-köpt-dem-också"-blicken av försäljaren. Lyckligtvis köpte jag dem också, annars vet jag inte vad som hade hänt.

Postat av: L

Det kostar på att ligga på topp, själv vet jag inte vad converse-skor är, sannolikt är jag glad för det. Service är överskattat. Det är vanligtvis bara en känsla, som man bestämmer över själv! Men inte alltid!

2009-01-19 @ 22:15:49
URL: http://latmasksamtal.blogg.se/
Postat av: Matte P

You try! You buy! Fyndigt tycker jag....härlig affärsidé:)

2009-02-18 @ 11:26:56
URL: http://tennismatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback