KungLigg tar tillbaka - City Gross

Det var ett rent självmordsuppdrag likt kamikazepiloter flög vi rakt in i alkoholens dimma och klockan hade inte ens hunnit andas lunchtid på lördagen. Jag snabbspolar framåt bandet till lunchtid på söndagen, kroppen kändes besudlad av alkohol och jag låg där ledbruten i sängen som en ödesmättad dressingburk. Lite synd om mig var det nog rent objektivt trots allt ...

Känner mig ändå manad att kliva upp och hälsa på mina käre bror som var på besök. Han var mer eller mindre på väg hemmåt och skulle bara på Ica en sväng och handla lite resegotta. Till fots tar vi oss mot Ica och ser i fjärran några skumma figurer som ser ut att ha rånat City Gross, för det låg kassar från City Gross över hela gångvägen. En av dem gör en ansats att säga oss något och jag tänker "Nä jag vill inte ha några stulna palsternackor!". Istället säger han "City Gross bjuder på frukost, varsågoda tag en påse var!".

- Två äpplen
- Två små smörpaket (matsalsstorlek)
- Två drickyoghurt
- Müsli
- Två bravo jos 3 dl
- Morgontidningen
- Två skivor med ost
- En förpackning med mjukt bröd

Förlåt om jag kallat er City Gross för "lilla Ryssland" och andra nedlåtande nidnamn. Ni räddade min söndag och jag är er evigt tacksam!

image110

Kommentarer
Postat av: Vingeling

Kungligg får tillbaka sin dyrk (som jag råkade sno) på posten inom de kommande dagarna...

2007-05-23 @ 10:49:10
Postat av: KungLigg

Ohhh, borta bra men hemma bäst tycker nog den lilla dyrken. Jag tackar ödmjukast och hoppas att posten inte dribblar bort den lilla stackaren :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback