GGG - Grinig gammal gubbe

Ibland är det inte mycket som behövs för att rubba mina cirklar. Igår förärade jag hamburgerkedjan Max en blixtvisit. Följande scenario uppstår framme vid kassan:

KungLigg: Vad kostar en liten hamburgare?
Kvinnlig tomte i kassan: *Pekar mot menyn några meter bort på väggen*
KungLigg: Vad kostar en liten hamburgare?
Kvinnlig tomte i kassan: Du får läsa på menyn där borta!
KungLigg: VAA? Du måste väl veta vad en liten hamburgare kostar???
Kvinnlig tomte i kassan: Nä jag vet inte. Det ska stå på menyn.
KungLigg: Herregud skojar du eller vad är det frågan om?
Kvinnlig tomte i kassan: Vänta jag ska kolla med chefen ...
...

Kanske var det för mycket begärt, kanske var jag grinig, kanske blev hon förblindad av min skönhet, kanske hade henne hjärna förtvinat av för mycket hamburgeros och monotont jobb. Men allvarligt talat, SUCK!!!

image109

Kommentarer
Postat av: Vingeling

Varför är alla dessa tomtar ute och cyklar redan i maj?? Jag och Malin vart så provocerade igår att vi avslutade kvällen med att sjunga Gläns över sjö och strand, Stilla natt, Rudolf med röda mulen, Mer jul och Happy Christmas (war is over)... Ljuvlig, ljudligt och med inlevelse skötte vi detta snygga uppträdande. OK, först tjatar jag om att tomtarna vaknat för tidigt sen gjorde väl inte direkt vi saken bättre med att vattna fröna och skiten... Det lustiga var att hela bygget var fullt av finska stipendiater, av alla dessa många finnar som passerade oss medan vi bjöd på skön(!)sång såg man att de rent ut sagt såg CHOCKADE ut... Undrar vad de berättar för sina vänner i Finland om svenska studenter?? Haha. Vem bryr sig :P
Öhm............bla bla..........sova skulle jag...
//BBB Bitter babblig bimbo

2007-05-18 @ 23:13:33
Postat av: Filthy McWhore aka CroMagnon

A men herregud! Hamburgerkökspersonal står väl i rakt nedstigande led under mitt släkte - cromagnon?! Att ens tänka tanken på att ställa så höga krav ger mig the creeps!
Det är som att fråga någon i hemtjänsten "kan du byta olja/filter/stift och kolla katalysatorn på ett av de franska sorgebarnen jag har därhemma på parkeringen", eller be killen på Betonghåltagningar att "sno ihop en tre-rätters galamiddag med enbart päror, palsternacka och solrosfrön som bas".
Det var för mycket begärt, du var förmodligen grinig, hon blev troligare paralyserad av att skägget utgör 1/3 av din totala kroppsvikt men det sistnämnda är mest förklarligt av genetisk karraktär.
// FFF Fet Ful Freak

2007-05-21 @ 08:56:05
Postat av: Vingeling

A men herregud -säger jag också!! Det var ett HELT RIMLIGT KRAV - om det inte var ett rimligt krav, säg mig då vad som är det?? Dina metaforer är ute och cyklar - det är snarare som att en brandman inte skulle kunna hålla en vattenslang, sjuksköterskor som inte kan hitta ådror vid blodprov, städpersonal som inte kan svepa en sop... Om ett sådant krav inte kan ställas på den "simplaste" matserverare - så vill jag inte ens veta vart världen är på väg...
//GGG Gladare, godare, groddigare

2007-05-21 @ 14:46:58
Postat av: Pannkakskungen

Men hallå! Man kan baka och steka fina pannkakor med Kungsörnens pannkaksmix. No need för hamburgers in my world. Long live hallonsylt!

2007-05-21 @ 15:36:28
Postat av: Vingeling

Men hallå? För att du inte vet hur man gör vanliga pannkakor?? Nog för att hallonsylt är väldigt väldigt gott, men stackars dig...

2007-05-21 @ 21:47:20
Postat av: KungLigg

Jag håller med dig fullt ut Vingeling. Att inte hon visste priset på hamburgaren var fan lika lågt som Glocalnet, ring Poolia!!! Den uppgiften är lika given som att en fotbollsdomare kan skillnaden på gult och rött kort. Och lika uselt som amerikanare som inte förstår att strips och bacon- och cheeseburgare inte är den optimala lösningen för ett hälsosamt liv.
Palsternacka, undrar om jag kan leva ett helt liv utan att köpa palsternacka ... jo jag tror baske mig det.
FFF - Fransk förtjusande fjädring

Postat av: Vingeling

Yeah hata glocalnet!! Coooolt att vi håller med varandra! Jag vet inte ens vad en palsternacka är för något...? Jag tror det är en rotfrukt men jag har nog aldrig sett någon
/FFF Finurlig Fritänkande Frisör

2007-05-21 @ 22:11:16
Postat av: Ångerfull

Vingeling tar tillbaka - förlåt att jag sa hata glocalnet! Inte för att de gjort mig eller världen något gott - men hata är ett sådant starkt ord...

2007-05-21 @ 22:27:43
Postat av: Anna

Ha, kan kontra med en riktig höjdare i serviceyrket som finnes på Max. Vill inte peka ut henne, vem vet hon kanske ÄR läskunnig men den dagen de gick igenom kroppsspråk och kundkontakt kan jag säga att hon låg hemma och va bakis. Tjejen hängde över disken och suckade ljudligt åt kunderna när de beställde... å sen kom det; " Var det braaa så eller?" Ojojoj!

2007-07-09 @ 20:06:37
URL: http://asomianna.blogg.se
Postat av: KungLigg

Ja och troligtvis supit sönder den sista fungerande hjärncellen också, för vad en liten hamburgare kostade kunde hon inte med godaste vilja kunna skaka fram. Lustigt om det var samma brud. Goda burgare men odugliga medarbetare (här drog vi alla över en ofin kam).

2007-07-12 @ 22:20:11
URL: http://kungligg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback