En sovmorgon med nakenchock

Sovmorgon en arbetsdag var det länge sedan man fick möjligheten att ta med gott samvete. Nu var det då äntligen dags och jag låg som bäst och trynade inne i sovrummet när jag väcks ur min skönhetssömn. Mina underbara grannar håller på och slammrar och går an. Jag måste ha glömt balkongdörren på glänt för det lät ungefär som att de stod alldeles utanför och gjorde sitt yttersta för att förstöra morgonmyset, kanske lite som när jag förstör deras nattmys ...

Skandal, klockan var inte ens 10.00 och redan väckt på min sovmorgonsdag, lika bra att besöka damrummet och pudra näsan när man ändå är vaken tänkte jag och klev ut i vardagsrummet eau naturelle. Såg mig själv i spegeln i vardagsrummet och förundrades vilken härligt prisbelönt morgonfrisyr jag presterat. Rufsade lite i håret och gäspade förstrött och tycker mig i ögonvrån ut mot balkongen se något som rör sig, säkert en skata tänker jag och vänder mig ut mot balkongen. Där står två herrar och spanar in i lägenheten. MEN HJÄLP, det var idag Anticimex skulle kolla något på bostadsrättens balkonger.

Bruno chockad även han!

image115

Kommentarer
Postat av: Whaow

Stackars lille Bruno som skulle behöva uppleva detta.

2007-05-29 @ 20:37:48
Postat av: KungLigg

Bruno ville anmäla dem för hemfridsbrott, men jag lugnade honom med en bit paprika. Kanske trodde de sig se ett skadedjur där inne i hörnet och kikade oförskämt in ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback