Dödstrött - Har den sista hjärncellen förfrusit i styrelsen???

Givetvis är jag för ointresserad av att närvara på styrelsemöten i bostadsrättsföreningen men frågan är om jag inte motvilligt måste börja engagera mig framöver efter den senaste brevbomben. Det enda jag trodde de diskuterade vara huru svin må i ollonskog släppas, eller kanske snarare huru hundar må i området skita. En djup tröttsam diskussion utan sens och förankring i verkligheten som göds av människor innerligt trötta på grannsämja/hundar. Nog sagt om det sandlådekriget.

Häromveckan dök då årsredovisningen för verksamhetsåret 2006 upp och det enda jag egentligen ville läsa var att styrelsen har beslutat om oförändrade årsavgifter för verksamhetsår 2007. Denna formulering dök sedan trevligt upp på sidan 3 i årsredovisningen och allt var frid och fröjd ...

... tills ett informationsblad idag i brevlådan dök upp. Avgiftshöjning med 4% i månaden på grund av otillfredsställande skötsel av våra gräsplättar i området. Beslut har fattats att gräsklippnigen skall läggas ut på entreprenad (tvåårs-avtal) och kommer att kosta ca 150 000 kr/år. Eftersom gräsklippning inte genomförs under 3/4 av året kommer föreningen alltså att tvinga oss medelmmar att tillsammans lägga 50 000 kr i månaden för att låta någon annan "sköta" föreningens torra stepgräs där den totala ytan knappt kan vara större än en halv fotbollsplan.

Hur en normalt till mindre begåvad styrelsemedlem kan acceptera ovanstående lösning överstiger mitt förstånd. En välansad matta kan ALDRIG motivera en avgiftshöjning inte ens under pistolhot. Ååååååååååååååååå jag blir dödstrött, jag måste börja närvara på dessa förbannade möten och leverera en resonlig synvinkel från någon som kommer från denna planet och som inte är så insnöad att alla hjärnceller förfrusit.

Kanske är allt en otrevlig dröm, men då vill jag vakna NUUUUUUU!

Kommentarer
Postat av: Vingeling

Haha, förlåt men jag tycker detta inlägg är gulligt!!! Du stackars överarbetade man! :( Hoppas du sover gott just nu i alla fall klockan är 03.15

2007-05-16 @ 03:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback