USA 25/2 - Breakfast at Hampton Inn

Mitt första uppvaknande i USA sker bra exakt 6 timmar efter att jag iskallt slutit ögonen på huvudkudden. Ett mindre angemnämt oljud ljuder i hotellrummet och innan ögonen riktigt kommit ifatt hörselintrycket får jag för en sekund för mig att jag hamnat mitt i en orkan. Nu var det inte riktigt så illa men Åke hade väl även han kännt av frostvarningen i rummet och brassat igång AC:n på maxflås innan han slumrade in. Nåväl det var nu åtminstone en behaglig temperatur i rummet och jag tar tillfället i akt att besöka faciliteterna och finner där en äldre herre vid namn Sven liggandes klarvaken på golvet med en bok i handen. Jetlag diilux.

Trots att kroppen kände sig tillfredsställande vaken och pigg (04:00 i USA och då alltså 10.00 i Sverige) så tvingar jag ner mig själv i en halvnelson och avnjuter ytterligare 1½timmes brottningsmatch med huvudkudden. Uppvaknande nummer två sker lugnt och harmoniskt, jag förser mig med vad som kan antas vara en standardfrukost på denna resa; hårdbröd med en grov kladdig sträng kaviar. Ryktet lyder att tidigare resor i USA har åtnjutits helt utan mat av mina två medresenärer, för fortsatt levnad gällde det att passa på medan man hade annat än naglarna att bita på.

Kliver ut i foajen där mina medresenärer till synes obehindrat avnjuter en continental frukost och totalt ointresserade av att berätta den lilla detaljen för övriga i resesällskapet. Förutom att frukosten kanske inte var den kalorisnålaste kan den intresserade anteckna att precis alla tillbehör för att inmundiga denna frukost var tillverkat i plast, antingen hade de verkligen ingen lust att diska eller så var diskmaskinen fraktad till den där tippen där diskmaskiner får det bra (läs bloggen 23 nov).

Fortsättning följer ...

137269-48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback