Tre skäl att Sverige floppar i Eurovision Song Contest

1. Är det inte illavarslande när den låt i melodifestivalen som förförde mest inte ens var ett officiellt bidrag utan endast ett otroligt hänförande sidonummer i melodifestivalsfinalen? Thomas Andersson Wij:s version av fjolårsvinnaren Evighet var oooootroligt bra (och det säger KungLigg som inte har ett schlager-öra), tänk om den mannen vore en aktie då skulle han bli den nya "folk-aktien".

2. Bookmakers haussar upp Sveriges bidrag och vi är återigen favoriter. Favoritskap är aldrig bra, ett svenskt bidrag måste slå ur underläge för att prestera. Någon som minns Martin Stenmark? Kval nästa. 

3. Även fast Mr Palindrom (Ola Salo) har en karisma utöver det vanliga så hjälper det föga när låten inte är annat än en pömsig gäspning. Ärligt talat så kan jag inte nynna en enda rad ur låten, inte vet jag vad den heter heller ... hoppas den växer med tiden men jag är enormt tveksam.

Kommentarer
Postat av: Jag är en orolig typ

Varför är inte Wiij med i Melodifestivalen? Är han också kanske en orolig typ?

Bookmakers ställer oroar hela tiden med sina fantasiprognoser!

Hemfall inte till att bli en orolig typ du också.

2007-03-14 @ 17:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback