Rädsla styr mitt liv ...

... och kanske även era.

Dr Phil skriver i boken Love Smart att merparten (80%) av våra val/beslut här i livet motiveras/bestäms av rädsla. Gräver man inom sig finns det nog en hel del sanning i det hela, skrämmande. Givetvis vill man sitt eget bästa och navigerar bort ifrån sånt som gör en rädd. Värre är när man navigerar bort ifrån människor som man verkligen gillar bara för att man är rädd för nått, nått man inte kan sätta fingret på, nått obeskrivbart och oskarpt som vägrar framträda hur illa man än vill ...

Om jag fick svar på en fråga under min livstid så skulle det inte vara Vad är meningen med livet? utan istället Vaffan är jag rädd för???

137269-50


PS: Jag kan inte minnas att jag blivit tappad som barn eller vanvårdad på nått vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback