Kan det verkligen vara sant - "Fuck you!"

Som liten blåögd snorig parvel är det inte alltid lätt att skilja på sanning och lögn. Påståenden från förtroendeingivande personer tas som absoluta sanningar och sväljs med hull och hår.

För länge sedan var jag hos en väldigt snäll dagmamma vars äldre söner givetvis var mina idoler. Som idoler sätts man på pidestal och det fanns ingen anledning att inte lita på dem. Givetvis utnyttjade de situationen maximalt och matade mig med lögner så fort chansen gavs. Den största lögnen som fortfarande bringar ett leende på mina läppar är uttrycket "Fuck you!". De påstod att om man pekade finger åt en tjej och samtidigt sa "Fuck you!" så betydde det "Jag älskar dig!". Ser ni mig någonsin peka finger åt en tjej så vet ni vad jag menar, egentligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback