Ikväll ser jag fram emot ...

att få känna mig mer spinkig än vanligt när jag ligger förfasar mig över programmet Sista chansen: 500-kiloskliniken.

Klockan 22 på TV3 visas del två av en fascinerande dokumentär om människor som inte kan sluta äta, trots att de varit sängliggande i 4 år, har ett 40 kilos ödem på ena benet och kanske måste amputera benet, trots att de nästan kvävs på nätterna, att 10 personer måste lyfta dem ur sängen, trots att de inte kan gå på toa själva.

Ingen medicinering eller operation, klinkens recept är diet och träning något som anses revolutionerande(?). Allt medan de inlagda personerna simulerar skada/sjukdom för att slippa träna och istället ringer restauranger och beställer ohälsosam mat och specifikt ber om att få slippa grönsaker. I hallen springer (nja) människor fram och tillbaka mellan säng och entré för att hämta maten medan personalen står handfallna och säger  "Vi kan inte göra nått de måste behandlas med respekt". Det är ungefär lika overkligt och absurt som Kalle och chokladfabriken, men dessvärre är det på riktigt.

image146

PS: Ät färdigt kvällsmaten innan programmet börjar.

Kommentarer
Postat av: Marie

Har ni hört det senaste????
Vingeling har tagit livet av sig!
FY FAN!!! Lägga en sådan här sak på alla när det borde vara fest. Men vi såg det ju sakta komma eller hur, alla tecknena var där... den sista glädjen innan slutet. "Lady Lovely Locks" dra på trissor vilken tönt! Nä hörni - nu blir det något nytt igen!

2007-07-04 @ 22:31:00
Postat av: Anna

Bläääääääää!!!
Håller med dig, det är vidrigt. Ok, nu kommer jag själv aldrig att vinna en Twiggy-look-alike-tävling men man ska väl fanemig kunna gå fram och inte behöva dra in armarna för att rulla. Fan inför högre avgifter på alla fetmarelaterade sjukdomar (ojdå, nu kanske nån blir arg, hm... skitsamma)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback