When keeping it real goes bad - Lösviktsgodisskandalen

Utspelade sig vid 19:00-snåret på Ica Ettan. Jag och en kompis hade för avsikt att plocka på oss lite godsaker i lösviktsformat så att vi skulle ha något att knastra på inför filmen A love song för Bobby Long. Sagt och gjort, vi kastade ner en skön mix i varsin påse och gick till kassan för att betala.

Jag stegade fram först och kassören vägde min påse, 20 kr prick. Jag ser att min kompis börjar leta bland kvitton och rabattkuponger efter något som kan användas till betalning.. Jag säger åt kassören att jag kan betala för den påsen också. Han väger dem båda och vill sedan ha 50 kr i betalning. Jag drar kortet och och tänker i mitt stilla sinne att det var sannerligen en godissugen rackare mitt i veckan.

Väl i lägenheten kollar vi i varandras påsar vad den andre gillar för godisar, jag märker att min påse väger bly i förhållande till kompisens fjäderlätta ... mystiskt att det kunde bli 50 kr totalt. Efter några sekunders tankevånda så knäcker vi nöten; kassören knappade in summan för min och sedan adderade summan av båda våra tillsammans.

 (20 + (20 + 10) = 50)

137269-22

Kommentarer
Postat av: Vingeling

Haha, tabbe! Det är därför vi får lära oss grundläggande matematik i skolan; om Lisa har fem äpplen och Johan tar två... Vem fan är Lisa egentligen?
Gryyymt bra film btw!

Postat av: Sockertarmen

Vilken söt drake. Blir man så gullig av dyrt smågodis?

2007-01-19 @ 17:54:19
Postat av: M

Smågodischock! Läckergommarna rasar!

2007-01-20 @ 19:49:47
Postat av: Vingeling

Svar till "Lilla jag"
JAG GER ALLA MÄNNISKOR EN CHANS

2007-01-21 @ 02:59:28
URL: http://vingeling.blogg.se
Postat av: Vingeling

H-vete det där blev HELT fel... Det jag skulle säga var att jag ger alla människor en chans! Du är en förespråkare av playahead.se och jag svarar inte utan att ge även dig en chans... Finns med där numera men du verkar vara FÖR LITEN för att synas till någonstans... PA verkar ONÖDIGT YTLIGT och ärligt talat jävligt VIRUSINFEKTERAT... Så TACK, men NEJ tack... Gillar inte fegisar, är inte förtjust i främlingar och gillar inte oärliga personer...

2007-01-21 @ 03:03:44
URL: http://vingeling.blogg.se
Postat av: Lilla jag

Det känns som om Vingeling börjar att tappa greppet!! Hon genomför sina "gapa o skrika på allt o alla räder" Tråkigt tycker jag! Kan inte förstå att en människa kan vara så "färgblind" och onyanserad:(

Näh Vingeling......prova dina vingar innan du försöker lyfta igen få lite andra vyer;)

2007-01-22 @ 16:08:01
Postat av: Vingeling

Ärligt talat så kanske du snarare ger råd till dig själv!!! Jag känner nämligen mig själv rätt väl och jag råkar VETA att jag varken behöver miljöombyten, nya vyer eller fler erfarenheter... Jag menar "Jag kan (redan) flyga, jag är inte rädd" ;) Jag heter ju inte direkt "Stig Helmer Olsson" utan faktiskt Vingeling av en anledning...

Onyanserad är INTE ett ord som passar mig - nu råkar det vara så att jag och datorer ibland inte kommer överens så bra... Senaste utrbrottet berodde på ett släng av sjuka virus - INGET ANNAT!

PS. Jag vet att jag inte känner dig - så jag tror mig inte veta något om dig heller... KOM DOCK ihåg att jag kanske "skriker" mest här inne - MEN du känner faktiskt inte mig heller bara för det DS.

Föresten kanske DU tycker det är tråkigt med mitt skik och skrän - men jag gör det faktiskt enbart för att situationerna som uppstår får Johan att garva... Jag råkar nämligen tycka att han är kunglig så därför vill jag göra honom glad!

Bara därför!

2007-01-22 @ 20:58:30
URL: http://vingeling.blogg.se
Postat av: KungLigg

Nä var den där filmen verkligen SÅÅÅ bra? Kanske måste jag se den igen, och även The Departed som jag även tyckte va unken. Kanske har jag dålig filmsmak kort och gott.

2007-01-24 @ 19:46:48
URL: http://kungligg.blogg.se
Postat av: Vingeling

Säger du det så...
Men du kan ju också överväga möjligheten att du är för lite för att förstå?! :P
Jag menar John Travolta har väl förmodligen mött fler årgångar än du!

2007-01-24 @ 21:16:13
URL: http://vingeling.blogg.se
Postat av: Vingeling

för liteN - mena jag såklart!

2007-01-24 @ 21:18:20
URL: http://vingeling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback