Nyårslöfte - KungLigg siktar mot 100 år

I år ska det börja tränas! Inte kan dess leva på gamla meriter och nya synder i evinnerlighet. Tanig kan lätt förväxlas med "fit" turligt nog... men dressing har tyvärr inte samma trevliga effekt på fysiken som 100 sit-ups och några tjog med armböjningar har. (Fänrik Risberg var väldigt noga med att poängtera att armhävning är när man häver sig upp på en stång. Eller vad säger du Filthy?)

Nu äntligen skall den moderiktiga träningsstassen, som arbetsgivaren så förståndigt gav en julafton då snö fortfarande var lika givet som att björnen skiter i skogen, få komma till nytta. Färgmatchande jacka med något utsvängda byxor med hög skärning och grov resår. Som gjord för att passa både smal som tjock, men i själva verket inte passa någon kropp alls. Väntar jag något decennium till kanske färgerna åter kan anses som "inne". Träningsstassen kröns av ett par gympaskor, som illasinnat smusslats ut från ett svettigt logement@Sollefteå år '97, av märket Lejon. Snednötta lågsulor utan klack, tänk dig "snowjogging" när man skrider fram i dessa skor. Inget kan hindra mig ...

... förutom att jag inser att det är det rosaskimmrande bubblet från nyårsaftonsnatten som tagit brunstigt förvillade hjärnceller som gisslan och tvångsmatat mig med det stående nyårslöftet som aldrig infriats "I år ska det börja tränas". Så för att undvika ett ytterligare förlorat löfte tänkte jag denna gång lova mig själv nått som i teorin kanske går att hålla och som även är bra för kroppen OCH samtidigt enligt rykte kan förlänga livslängden; att regelbundet använda tandtråd.

Härmed lovar KungLigg att minst en gång i veckan uttnyttja tandtråd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback