KungLigg Gästkrönika - Filthy McWhore AKA CroMagnon

Hur långt ska vår fåfänga få driva oss?

Det är måndag. Jul- och nyårsfirandet är över och vi har hunnit fira trettondagen (men varför firade vi den nu igen???). Väskan är packad och suget börjar återfinna sig igen på allvar. Jag ska chocka kroppen så till den milda grad!

Väl på plats nere i "Grottan", som jag och mina homies (pop.uttryck) brukar säga, möts jag av fler skor än Din Sko och Sko Mårten har tillsammans. Fukten som slår emot mig när jag öppnar dörren får mig att fundera över om jag har eller om jag ska. Eftersom jag känner mig pigg och fräsch chansar jag och drar på mig mitt Chippendale-linne och mina chaps.Vi tittar på varandra, nickar instämmande med ett väldigt manligt morrande och går ut igen. Väl på golvet bestämmer vi oss för att cykla en sväng - mest som uppvärmning. Tjaaa, vi kommer ju inte så långt heller.

Eftersom det är asätarvecka den här veckan så är det som ni kanske har förstått osedvanligt mycket folk. Men va fan möts jag av?!?! (Jag ser inte mig själv som nån wannabe eller att jag måste se ut på ett visst sätt när jag befinner mig i "Grottan", eller någon annan liknande anläggning för den delen) Varför springer tjejerna runt med byxor som är så låga i midjan att stringtrosorna innanför byxorna som ligger och skaver mellan skinorna uppfattas som något klädesplagg som sitter på överkroppen?! Varför springer tjejerna runt i toppar som är så urringade att om de förlorar sin byst så förlorar de även det enda som håller topparna uppe? Varför springer sedan samma tjejer runt och försöker skyla sina kroppar från pojkarnas trånande blickar? Är det nån katt- och råttalek som jag är för gammal för att förstå? Ett "angenämt problem" som frugan skulle ha sagt - där jag såklart inte skulle hållit med :-) Men ändock något jag funderar över ...

Har gymmen blivit en exhibitionistisk fristad för det täcka könet att exponera sig på ett legitimt sätt - ja, även för alla spegelbögar (utom jag då förstås) också för den delen! Så jävla gammal är jag inte, men när blev vi så sexuellt kranka och exhibisionistiskt tävlingsinriktade?! Befinner jag mig i en statistisk fälla: "Du tillhör de där 1 av 9 som inte går igång på det där beteendet".

Skärpning! Och lär er älska er själva för den ni är! En stor röv betyder att du sitter skönare än the skinny one, den sneda näsan ger ditt ansikte ett personligt särdrag och din icke solariebruna läderhud betyder att du troligen kommer se slätare ut vid 60 år än dina kompisar som solariesyndat.

Jaaa, chockad är ja´ allti´!

http://www.aftonbladet.se/vss/punktse/story/0,2789,971789,00.html

Kommentarer
Postat av: KungLigg

Det är ett av nutidens största mysterium sannerligen. Varför trotsar stringtrosan tyngdlagen och strävar uppåt??? Kanske kan stringtrosor var ett framtidens bränsle för månraketer ... möjligheterna är oändliga. Eller är det gaserna ur röven som får dem att lyfta?

Roligt att du ville gästspela annat än i kommentarerna Filthy!

Postat av: Vingeling

Jag var den som en gång sa:
"Jag menar vart är detta rike på väg när det finns Luder som nästan vill sköta självaste Kungens arbete?? Vart är landet på väg när det finns Luder som gnuggar sina tankeknölar för att sprida ord och evangelier åt folket?? Som de sedan tacksamt tar emot...

Obehagligt!"

Men sen kändes det som att du dog strax före jul(!) och då du blev saknad av mig... i samband med återuppståndelsen känner jag numera tacksamhet och beundran gentemot dig!

Vackert budskap i din senaste talan!
Vackert och tänktvärt!

"Sned näsa = personligt särdrag" =)
Sant och riktigt också!

2007-01-10 @ 19:28:18
Postat av: Filthy McWhore aka CroMagnon

Både looks and sned näsa - det trodde du inte Vingeling. I got more saker cooming up - men tyvärr är det allt för seriösa tankar.

Tankar som bara Johan får muntligen under våra gemytliga fikastunder - inte för att undanhålla resten av världen - utan för att hindra att denna remarkabla bloggs possitiva och humoristiska låga ska falna.

TUBORG - det var mig ett nöje att få gästblogga!
Det kanske blir fler gånger?

"Om alla pusselbitar faller på plats lägger du troligtvis fel pussel"

2007-01-11 @ 08:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback