Klimathotet!? - Nej nej, vändtia är roten till alla ont!

Det är fascinerade hur ett så till synes harmlöst och okomplicerat spel kan generera sådana fejder. Jag skulle inte ens lyfta på ena ögonbrynet om det kom fram att 100-åriga kriget hade sin början i ett parti vändtia som urartade.

Aldrig har man väl träffat en motspelare som har exakt samma syn på spelet även om så kan tyckas vid en muntlig genomgång innan partiets början. Alla, inklusive jag själv, är dödssäkra på att ens eget sätt är det mest korrekta och agerar gärna mycket bryskt när någon regelmässigt avviker. Vad är egenligen rätt och vad är fel?I likhet till Rikssvenska, finns Riksvändtia? Kan någon bringa ordning i denna myriad av regeltolkningar och abrovinklar!?

Texas Hold'em känns helt plötsligt som rena barnleken i jämförelse med vändtia.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Habrovinkel?!

2007-01-28 @ 20:32:07
Postat av: Soffmördaren Vingeling

Skitgubbe är nog det mest rätta namnet men att man vardagligt oftast kallar det Vändtia!
Den enda regel som du egentligen "dödligt" höll fast vid, var just den regel som du faktiskt hade fel i OCH dessutom hade sänkt dig i just den omgången!!

Nu sänkte jag ju dig i vilket fall! Din skepparsork!
Det betyder att du blev "skitgubben" - men det blir väl nån som du bara glad för :P

/hälsningar från den sänghoppande(!!!), soffmördande (nu när jag tänker efter; eventuellt den IKEA hatande...!) Vingeling :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback