I-landsproblem 11

Visst är det ett problem att bagaget man orkar/kan ta med sig på resa är så begränsat till utrymmet. I en perfekt värld får man med sig allt man behöver eller kan tänka sig att behöva. Med en halvliten väska på hjul med tillhörande portfölj är det en utopisk dröm att stuva ner allt nödvändigt. Packning handlar likt ekonomi om hushållning, fast i detta fall om utrymme istället för pengar vilket man också har väldigt begränsat av.

Åker man då till ett litet bistrare klimat är det tyvärr så att varma kläder tar mer utrymme än linne och ett par Speedosar som brukligt medtas till varmare klimat. När jag nu åkte till Lofoten så hamnade jag i läget där valet stod inför vinterkängor eller underkläder och festkläder. Eller val och val ...

Seglarskor och finstrumpor ute på böljan den blå, det var som ett fyrverkeri i fötterna när de mötte värmen 6 timmar senare. Morr å sprak å fötterna pulserade i skimmrande rött, det var onekligen vackert när jag låg där på sängen och tinade upp.

Och ingen späckhuggare så långt mitt västra öga nådde ... SNYFT!

Kommentarer
Postat av: vikarierande Dr Vingeling

Jag har receptet för dina tre senast nämnda problem;

1. Se din "bäbis"
Du behöver se stycket och veta att den lever, växer och formas. I framtiden ska den värma dig och skydda dig från kalla isbrännande vindar
2. Mani kyr - av ett proffs!) Ingen gillar någon som biter på naglarna och ingen gillar naglar som biter?
3. Du behöver få se en livs levande val!!! "Eller val och val" ;)

Don't lose faith my friend =)
Kramar och Kärlek också!
receptet hämtas på fredag, Navet, Y-buss kl 18+

Postat av: KungLigg

Val och val, var det inte dig jag putslustigt tilltalade valross strax efter nyår? ;)

Åh kommer storken med min "bäbis" på fredag, man tackar, tackaaaaar! :) Den är efterlängtad.

2007-01-24 @ 19:44:22
URL: http://kungligg.blogg.se
Postat av: Vingeling

Mmm, jag gillade också Dumbo när jag var liten "Den dagen en va-a-alross flög..." typ - fast nää... Stork/valross/me whatver... =P (Dumbo anländer i filmen med en stork...)

Du har dock rätt! jag kallade mig själv för val i inlägget!
Just nu kallar jag mig stork... Men

Men vet du vad?! Jag har utfört socialt frivillighetsarbete i en "förortsskola" i Uppsala idag! Volontörsarbete för skolungdomar! Det du - och vad jag ville säga med det här?

Jo, att jag kanske inte är "Dumbo" utan snarare sorken som lär snabeldjuret att flyga!!!

2007-01-24 @ 20:57:05
URL: http://vingeling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback