I-landsproblem 10

Kroppen börjar så sakteliga komma tillbaka till gammal god vigör efter mastodontresan till Lofoten. Med mig tillbaka till Sverige fick jag med mig hela tre stycken I-landsproblem.

Kanske det mest naggande dryga I-landsproblemet hittills uppstod under viss mån av oaktsamhet och viss mån av provokation. På lördagen deltog jag i en så kallad fyrkamp; tipsslinga, torskkastning (jo), pilkastning och DRAGKAMP. Den där dragkampen visade sig ödesdiger, förutom att en knapp minuts dragande ledde till en kroppslig chock och att musten i kroppen försvann lika fort som Cola Lignt matad med Mentos så bröt jag ena nageln.

En itsy bitsy teeny weeny liten bit, en liten rackarns flik på vänstra pekfingret valde att avlägsna sig från sin rättmätige ägare. Så varje morgon nu när håret shamponeras så fastnar där hårstrån, när handen efter nycklarna sig sträcker fastnar där fickludd, när armen i yllerocken skall passeras fastnar nageln i fodret, när mössan tas på blir det små revor i stickningen där nageln går an ... listan kan göras lång.

Illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback