Pizzeria Slash Bordell

En kompis frågade lite skämtsamt "Vad har du för dig då? Inte knullkontakt.se hoppas jag..." Ett elakt påhopp som givetvis har en naturlig förklaring, men det är en helt annan historia :D

Av någon oförklarlig anledning började jag sedan fundera på hur det skulle låta om en bordell hade en pizzeria som täckmantel och man ringde in sin beställning. Det skulle låta ungefär som följande:

Kund: Hej, jag tänkte beställa en pizza för hemkörning!
PSB: Ok, vi har pizzor i alla storlekar och smaker. Vad hade du tänkt dig?
Kund: Det får bli en small denna gång, provade large förra gången och den var alldeles för tung, nästan kvävde mig.
PSB: Ok, vilken smak önskas?
Kund: Måste ha blivit fel i beställningen förra gången, bad om att få slippa tomatsås. Tomatsås och fisk var ingen lyckad smakkombination, dessutom fanns det gammal ost kvar på pizzan. Se till att pizzan inte har tomatsås denna gång är ni snälla! Har ni någon fräsch välsköljd mussla på lager denna gång?
PSB: Tyvärr, musslan är slut för dagen. Endast kött kan erbjudas, företrädesvis bäver, kan det vara nått?
Kund: Bara den inte är gammal och skämd och serveras med svamp. Helst inte äldre än 20 dagar.
PSB: Vad vill du mer ha på pizzan, melon, päron, två stekta ägg?
Kund: Har ni kravmärkt melon? Vill inte ha genmanipulerade meloner.
PSB: Det kan ordnas. Hur gräddad önskas pizzan?
Kund: Välgräddad men inte vidbränd, absolut inte blek. Inte bra om pizzan är torr, den får gärna drypa av dressing.
PSB: Mycket dressing alltså. Är det ok om du får den i en burk bredvid eller vill du ha pizzan insmord med dressing direkt vid leverans?
Kund: En burk på sidan är ok.
Kund: Ingår platspåse i priset?
PSB: Pizzan levereras alltid med plastpåse och är inkluderad i priset.
Kund: Kan ni försöka snabba på leveransen, jag har en väldig hunger just nu.
PSB: Räkna med femton minuter en kvart. Tänk på att vi inte tar kortbetalning endast kontanter. Smaklig måltid och välkommen åter!
Kund: Jag kommer nog flera gånger ska ni se!


Tänk på det nästa gång ni ringer in eran pizzabeställning!

Kommentarer
Postat av: vingeling

Kärlek är som pizza... Nästan en gullig tanke! "Kärlek är som en stor varm pizza med mycket ost"

2006-11-16 @ 23:49:51
Postat av: luring

*suck*

2006-11-17 @ 09:16:34
Postat av: Anonym

Jo, jag vet... det var det jag menade egentligen *suck*

2006-11-17 @ 15:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback