Peugeottricket - Vilken fin bil, får jag klappa husse?

Är det inte de oväntade komplimangerna, de som uttalas utan krav på motprestation, de som känns mest genuina och trovärdiga? Har i helgen i alla fula fall fått mig till livs två ytterst oväntade komplimanger ...

Komplimang 1
Fredagkväll klockan närmar sig så sakteliga 02:00, den mentala dimman har krypit närmare och KungLigg känner att det är dags att navigera hemmåt. Jag har precis klivit utanför Oscars domäner och tycker mig se en bekant person jag inte sett på ett tag. Jag säger hej och frågar om vi inte setts förr (den har ni inte hört va?). Personen är en rysk gänglig 20-årig kille med rakat hår, inte den person man vanligtvis vill starta ett nattligt berusat samtal med. Vi kommer fram till att hans föräldrar bor i samma radhusområde som jag men att han själv flyttat hemifrån. Han säger på stapplande svenska med influens av grov mullrande ryska att jag har en väldigt väldigt fin bil och skiner upp. Han frågar om han inte kan få bjuda på en vodka, men jag säger att mitt sikte var på bussen som snart skulle gå. Vi slår följe bortåt, han skall till Svenssons och jag till bussen, och våra vägar skiljs åt.

Komplimang 2
Lördageftermiddag, jag trotsar blykepsen och den fysiska dimman och tar min kära springare på en galopptur ut till Birsta. Svänger in på parkeringen på en stor elektronikkedja och gör en förhållandevis kraftig inbromsning när jag parkerar bilen. Skuttar ur bilen med fokus på att få hela trippen överstökad så fort som möjligt (soffan hägrade bekvämt hemma) då någon bakom min rygg säger "Vilken fin bil du har!". Jag vänder mig om och förväntar mig ett bekant ansikte, men icke. Jag frågar "Ursäkta?!". Kvinna i 40-års ålderna säger "Ja, vilken fin bil du har!!!" och skrattar. Jag frågar "Jaså du gillar också Peugeot?". Hon går fram till sin egen bil, en Peugoet givetvis, och säger "JAA!!!".


Peugeot väcker uppenbarligen känslor, eller är det den tvålfagra föraren?

Kommentarer
Postat av: Obetydligt

Vad lycklig du måste vara med "En bil för proffsen"

2006-11-26 @ 20:30:06
Postat av: Filthy McWhore AKA CroMagnon

Jag tror att det är så att ni rostägare.....förlåt....peggaägare känner samhörighet genom minoritet...

Det var alltså en ryss som komplimangerade din bil? Å i ryssland kör de.....VAZ sa du för nåt? Bor du i en Lada?

Och den andra var ett fruntimmer? Hur väljer de bilar - inte utifrån färg va´? Så hon hade kanske en röd bil också?!

Hoppas helgen varit bra i övrigt *skratt*.

"All affischering, utom affischering om affischering förbjuden, förbjuden"

2006-11-27 @ 09:03:48
Postat av: J2

Haha VAZ, det var länge sedan=)

2006-11-27 @ 09:54:46
Postat av: Luring

tur du är så lycklig i din lilla pegga-värld.. jag gillar nog min lite mer jag;) mer stjärnstatus....!!!!

2006-11-27 @ 13:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback