Kungen är avsatt - Hovet rasar!

Jag hade en kund på tråden som började samtalet med att ocharmigt grymta ljudligt i mitt öra så att hela headsettet vibrerade. När tinnitusen lagt sig och kunden lugnat ner sig några hekto så började jag greppa situationen.

Är det något jag har lärt mig som säljare är det att den mognare befolkningen är VÄLDIGT duktig på procent, kommentarer såsom "Ni har höjt priset med XX % sedan förra året och med XXX % sedan början 60-talet." är inte sällsynta matematiska analyser man blir serverad.

Just i detta fall då hade priset höjts med XX procent och missnöjet var som ni kan förstå påtagligt och kanske det med all rätt. Kunden och jag för en liten dialog, löser ett och annat världsproblem och sedan avslutar kunden med att säga.

"Härmed avsäger jag dig!"

Troligtvis ville bara förtydliga och få bekräftat att han ville säga upp försäkringen eller så ville han verkligen avsäga mig, vem vet  ...

Kommentarer
Postat av: Grinig

Procent hit och procent dit...ere procentenheter du tänker på eller?

2006-11-20 @ 20:06:05
Postat av: Vingeling

Chefen är likadan!

2006-11-20 @ 20:15:40
Postat av: jag villvaraanonym

Om det inte funkar med procenten, dra till med att det finns ett mörkertal, det brukar kuna förklara det mesta!
Det är aldrig för sent att ge upp!

2006-11-20 @ 20:25:21
Postat av: villockså varaanonym

skriv nånting vettigt som man förstår nu herr smuts.

2006-11-20 @ 20:34:15
Postat av: mikaela

... "som man förstår"... jojo, inte bara jag som är otydlig alltså.

2006-11-21 @ 17:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback