Köp en stjärna - Singellivet tar emot med öppna armar

Jag tror svordom att jag får sputnik på riktigt snart. Det är synd om alla kärlekskranka killar som kanske inte läst Neil Strauss - The Game (viss ironi) och inte vet bättre. Ni har väl sett reklamen där man uppmanas att vara den ultimata herr romans och köpa sin flickvän en stjärna eller måne eller var det kanske en bit av måne eller en egen galax eller ett universum...

Kanske är jag romatiskt handikappad och ett känslomässigt miffo utan att veta om det, möjligheten finns ju. MEN handen på hjärtat nu, att köpa en dylik sak åt sin flickvän/käresta/älskarinna/fru måste vara höjden av artificiell påhittad romantik. Kan den romantiken ens med gott samvete placeras på någon karta?

Att köpa någon en stjärna måste vara som att avsluta förhållandet i praktiken. Antingen inser den som får gåvan att ribban härmed är satt, mer "romantiskt" än så här blir det inte i detta förhållande och gör slut. Eller så inser givaren att han gjort precis allt romantiskt som finns att göra och köper då en galax till sin flickvän som ett finare sätt att göra slut. Fast i det senare fallet vore det väl mer passande att köpa ett "svart hål" i present.

//Obotlig romantiker ;)

Kommentarer
Postat av: Slutsnuskat

Det är med bestörtning jag tar del av denna bloggsida.
Vart är världen på väg när dylikt snusk publiceras.

2006-11-20 @ 20:07:37
Postat av: KungLigg

Skulle lika gärna kunna vara mammsen som hittat hit. Turligt nog är det ingen som håller en pistol mot tinningen och tvingar dig att läsa. Tjofräs!

Postat av: Slutsnuskat

Där tog du fel --- grundligt fel---min minnesbild är att jag är tvingad---serru!

2006-11-22 @ 19:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback