I-landsproblem 5

När man trotsar morgonlogiken; ställer alarmet 15 minuter tidigare än vanligt. Trotsar tyngdlagen; kliver upp även fast kroppen vrålar som en manisk amerikansk sydstats coppers "FREEEEEEZE PUNK!!!". När man navigerar till köket likt en zombie, häller i en skopa havregryn, tre skopor vatten och en nypa salt. När man häller upp den varma sörjan i djuptallriken och lägger på en sked sylt och sedan kröner lyxfrukosten med mjölken. När man inser att mjölken misstänkt ålar sig ur förpackningen som fiskbullar på led och bäst-före-datumet med skadeglädje skrattar ännu ett morgonoffer i ansiktet.

Störande!

Kommentarer
Postat av: Filthy McWhore AKA CroMagnon

I-landsproblem nr 6:

Vi vaknar runt 06:33 efter att ha snoozat telefonen som skulle bekosta ett halvårs ransonering av mat och läkemedel till svältande och behövande i somalia. Vi har legat lite konstigt i vår sultanmadrass så våra nackar värker. Apropå sultan....den enda sultan våra grannar i G-holm känner till är Mahmabuladah som äger 1/5 av jordens oljeraffinanderier.

Vi skjutsar häcken till jobbet i vår "gamla" Mazda 6a vars länkarmar krånglar och fick nedslag vid senaste kontgrollbesiktningen på att halongenlampan som ska klara 6 000 brinntimmar bara verkat klara 4 500 brinntimmar. Var det nån som sa tuk-tuk?!

Väl på jobbet gnäller vi över kaffet i automaten och att lunchresturangen anställer folk som verkar mer eller mindre cerebral paresa och tycks vara godtyckligt fritt släppta att blanda i vilka ingredienser de vill i den svenskaste maträtten som finns - lasagne.....?

Vi surar å gnäller över de glädjelösa, monotona, oangenäma arbetsuppgifterna vi har. "Välkommen till If det är Sven-Anneli. Vad har du för personnummer?" Det är fan så att jag hellre skulle fläta mattor djupt nere i nån håla 18 timmar om dygnet. De övriga timmarna går åt till att tigga mat och husrum.

När vi väl avslutat vårt arbetspass på 7h 15min (sommartid) och kommer hem till våningen som Kazem Kazem skulle ge omdömet
"en fryntlig, trivsam, exklusiv men inte vräkig våning med utsikt över de trivsammare delarna av Timeradh" så tänker vi när vi entrar köksdelen: "faan om de förra ägarna inte hade varit så jävla dumsnål när de renoverade köket, och satt in induktionshäll istället". Vanliga hällar är ju grymt 2005!

Äh! Skit i det! Sätter oss i ottomanen, slår på 42-tummaren och vad skådar vårt norra öga?! Nån klåpare i föreningen har inte uppdaterat digitalboxen så vi får nöja oss med markbunden tv!

Störande!

Ja vaffan dårå?! Bara för att jag klarar mig hyffsat i livet måste väl JAG få ha en dålig dag nån gång jag oxå?!

"Slutsatsen är något du kommit till när du tröttnat på att tänka."

2006-11-28 @ 10:01:20
Postat av: You know who!

bla blaaa och OK det ÄR synd om dig ;)
men här kommer riktiga I-landsproblem nummer sex!

Man vaknar något sånär utvilad på Sultanmadrasser. Man känner sig hungrig, men i våra tider rymmer våra kylskåp ibland mer mat till våra tjockare än oss och fyrbenta håriga vänner... Man slår på datorn och vad finner (i detta fall) Mina ögon??? Jo att man helt känslokallt och respektlöst blivit undanmanövrerad?! Överkörd! Överkörd av person med stort humÖr och a l l d e l e e e s för många och för långa och för viktiga ord!

Störande!

Jag menar vart är detta rike på väg när det finns Luder som nästan vill sköta självaste Kungens arbete?? Vart är landet på väg när det finns Luder som gnuggar sina tankeknölar för att sprida ord och evangelier åt folket?? Som de sedan tacksamt tar emot...

Obehagligt!

//Vingeling

PS. Är det sant att du Filty McWhore bär flätor och nagellack till jobbet så tänker åtminstone jag självmant falla ur detta led av sköna damer som suktar Kungens uppmärksamhetDS

2006-11-28 @ 11:19:50
Postat av: Filthy McWhore AKA CroMagnon

Mina intentioner var aldrig att skapa någon osämja bland mina medskribenter (om jag dare call u det).

Min komplexa kluvna konstiga knäppa personlighet är aningen provocerande from time to time, som Kishti Tomita skulle ha sagt. Men alltid med en nypa humor och en stor sked sarkasm & ironi.

Men behåll du kungen därför för mig är han blott en narr, en tok, en stolle, en pajas, en upptågsmakare.
Men han kommer alltid vara The Johan för mig. Jag ska ställa mig på torget, skandera namnet Johan och herr Thunblom skola vara den som komma!

Även om jag gärna "dragar" till mig och klär mig utmanande kvinnligt så är det skit under naglarna och en cementblandare som gäller!

2006-11-28 @ 13:20:38
Postat av: Vingeling

Ingen fara på taket! Var det en ursäkt från dig tidigare godtager jag den hjärterligen - och säger dig samtidigt att jag menar inga onda ting om dig McWhore! Jag visar min beundran på de mest märkliga vis...
Jag tror mig behärskar dessa redskap du kallar ironi och sarkasm - men mina vänner retar mig med orden "Jag heter Vingeling och jag vet inte vilka knappar jag trycker på..." När jag frågar mina vänner varför de mobbar mig svarar de att det är för att jag är: "så j%/&() provocerande..." (hehe)

Skratt är något man bjuder på
och visst bjuder vi väl båda på de här?

"Den som vill - den vågar"

2006-11-28 @ 13:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback