Ett väldigt användbart citat för oss med kundkontakt
Eder skribents bittra erfarenhet av "myndighetsutövande":
Skatteverket/momsenheten: God morgon.....eh....eh....Anita Eriksson.
Jag: Eh...eh...god morgon själv. Jag vill veta om kunden X är momsredovisningsskyldig.
Skatteverket: Vad har kunden för organisationsnummer?
Jag:XXXXXX-XXXX
Skatteverket: Och vilket organisationsnummer har företaget.
Jag: .....eh.....vad menar du...? Var XXXXXX-XXXX fel?
Skatteverket: oj, förlåt. Vad var din fråga?
Det är nu min oro växer sig genom taket. Min enkla rutinmässiga fråga huruvida min kund ska pröjsa moms eller inte börja ta oanade vägar. Min spontana reaktion var att hon driver med mig. Men mina 11 timmars sömn till trots börjar jag tvivla på mig själv. Hade jag valt fel siffra vid inledningen av samtalet? Har allt tv-tittande satt sina spår i mitt språkbruk i ett så hårt grepp att jag inte klarar de anklaste konversationerna?
Nu var goda råd dyra!
Jag: jo, jag undrade om kunden var momsredovisningsskyldig...
Skatteverket: Vänta så ska jag koppla dig rätt.
Jag: CRAP, tänkte jag. Jag HAR tryckt fel...
Skatteverket: Hej, det är Anita igen...
Jag hann tänka: whatta f**k?!
när skatteverket sa
Jag har precis bytt avdelning här på jobbet och sitter å läser om Fuglesang på Aftonbladet...
Jag: nä men låt inte mig störa då....*klick*
Comments överflödiga
Än en gång
"jag lider inte av dåligt minne - jag njuter av det"
du är en Idiot